5_klasa
19.05.2021 r.
25_Temat: Piramida zdrowego żywienia.
Podręcznik strona 67
Obejrzyj
film dotyczący Piramidy Zdrowego Żywienia znajdujący się pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw
Zastanów się, jak wygląda Twój sposób odżywiania?
12.05.2021 r.
24_Temat: Doskonalimy pismo techniczne
Podręcznik strona 51,52
Dzisiaj kolejna lekcja poświęcona na ćwiczenie pisma technicznego. Zgodnie z informacjami z poprzedniej lekcji i zawartymi w podręczniku proszę napisać na papierze milimetrowym - jeżeli taki posiadacie w domu, a jeżeli nie to w zeszycie - swoje: imię, nazwisko, klasę i przedmiot technika.
Pracy nie odsyłamy! Sprawdzę po powrocie do szkoły.
05.05.2021 r.
23_Temat: Pismo techniczne.
Podręcznik strona 51
Notatka do zeszytu:
Pismo
techniczne służy do opisywania rysunków technicznych. Charakteryzuje się
ustalonym kształtem i rozmiarem liter, a także określoną grubością linii.
Wymiary podajemy w milimetrach (w skrócie: mm).
- · Wysokość wielkich liter – 10 lub 14 mm
- · Wysokość małych liter – 7 lub 10 mm
- · Grubość linii pisma – jeśli wielkie
litery mają 10 mm, a małe litery 7 mm to grubość linii pisma powinna wynosić 1
mm
- · Odległość miedzy literami – 2 mm
- · Odległość miedzy wyrazami – 6 mm
Proszę
w zeszycie wykonać ćwiczenie 2 strona 51
Rysowanie liter pismem technicznym
wymaga
skupienia, dużej precyzji i cierpliwości
grunt to nie poddawać się i
próbować.
Życzę miłej pracy i
powodzenia.
Pracy nie odsyłamy! Sprawdzę po powrocie do szkoły a to już wkrótce.
28.04.2021 r.
22_Temat: Tortilla pełna witamin.
Podręcznik strona 74-75
Ponieważ jest nadzieja, że wkrótce się
spotkamy
w szkole mały przeskok w podręczniku z realizowanymi tematami.
Zbliża się weekend majowy – a jest to czas wspólnego grillowania (w najbliższym
gronie) – proszę poprosić o pomoc mamę, siostrę, (babcię, ciocię – i tatę też można
zaangażować) w przygotowaniu zdrowego posiłku, deseru, przekąski. Propozycja
takiego dania znajduje się w podręczniku na stronie 74 i 75. Jeżeli nie
posiadacie składników niezbędnych do wykonania tej przekąski można wykonać
dowolną, inną potrawę.
Życzę miłej zabawy w przygotowaniach i smacznego!
Pracy nie odsyłamy 😂
21.04.2021 r.
21_Temat: Ćwiczenia kaligrafii.
Wszystkie
rysunki techniczne, które otrzymałem od Was były bardzo ładnie wykonane.
Ewentualne błędy omówiłem w komentarzu do wiadomości. Do tematu wrócimy jeszcze
po omówieniu pisma technicznego. Ale zanim rozpoczniemy ten temat to moja
propozycja dla Was, aby „pobawić” się w zapomnianą sztukę kaligrafii. Tematu
tego w podręczniku nie znajdziecie, dlatego odsyłam do obejrzenia filmu. Po
zapoznaniu się z jego treścią spróbujcie patyczkiem po lodach, płaskim
pędzelkiem (i farbkami) lub ołówkiem stolarskim napisać swoje imię i nazwisko.
Pracę traktuję jako usprawnianie motoryczne ręki i pracy nie musicie odsyłać.
https://www.youtube.com/watch?v=0gOMbaDo8GE
14.04.2021 r.
20_Temat: Ćwiczenia w wykonywaniu rysunków technicznych.
Podręcznik strona 55
Na poprzednich lekcjach poznaliście
zasady wykonywaniu rys technicznych a dzisiaj kolej na praktyczne wykonanie
rysunku.
Jako praca do wykonania jest Ćwiczenie
4 przykład 2 ze strony 55
Proszę dokładnie przeczytać polecenie.
Wymiary wpisujemy nad linią wymiarową
w milimetrach z pominięciem oznaczenia (mm) np. 2cm zapisujemy jako 20
Wymiar wpisujemy nad linią wymiarową.
Oczywiście
rysunek wykonujemy ołówkiem z użyciem linijki.
Najłatwiej będzie go wykonać w
zeszycie w kratkę po liniach.
Wymiary dowolne.
Praca nie należy do łatwych, dlatego
jeśli będą błędy nie będę stawiał złych ocen tylko prosił o poprawę.
Zdjęcie pracy proszę odesłać do 20 IV
2021 r.
07.04.2021 r.
19_Temat: Zasady wykonywania rysunków.
Podręcznik strona 55-56
Na
rysunkach technicznych przeważnie nie można ukazać przedmiotu w rzeczywistej
wielkości. Dlatego przedstawia się go w powiększeniu bądź w pomniejszeniu. O
tym, jak zostały oddane wymiary przedmiotu na rysunku, informuje podziałka.
Przykładowo zapis 1:2 oznacza dwukrotne zmniejszenie, a 2:1 dwukrotne
powiększenie.
Na każdym rysunku technicznym
bez względu na to jakiego jest formatu należy wykonać obramowanie. Ramka
powinna być wykonana linią ciągłą w odległości 5mm od krawędzi arkusza.
Znaczną część objaśnień i uwag,
dotyczących rysunku zawieramy w tabliczce rysunkowej, którą umieszcza się w
prawym dolnym rogu arkusza tak aby przylegała do linii obramowania.
Na potrzeby przedmiotu technika
w klasie V będziemy stosować poniższy wzór tabliczki rysunkowej.
31.03.2021 r.
18_Temat: Rodzaje linii rysunkowych
Podręcznik strona 54-55
Aby rysunek techniczny był wyraźny,
przejrzysty i czytelny stosujemy różne rodzaje i odmiany linii. Inne linie
stosuje się do narysowania krawędzi przedmiotu, inne do zaznaczenia osi
symetrii a jeszcze inne do zwymiarowania go.
To jaką, w danej sytuacji, linię należy zastosować na rysunku określa ściśle Polska Norma PN-82/N-01616. Wspomniana norma określa linie do stosowania w różnych odmianach rysunku technicznego - maszynowego, budowlanego i elektrycznego. Poniżej przedstawię te rodzaje linii, które dotyczą rysunku technicznego maszynowego i są niezbędne do opanowania podstaw rysunku technicznego.
Grubość linii należy dobierać w zależności od wielkości
rysowanego przedmiotu i stopnia złożoności jego budowy. Wybrana grupa grubości
linii (grubych i cienkich) powinna być jednakowa dla wszystkich rysunków
wykonanych na jednym arkuszu. Np. jeżeli grubość linii grubej wynosi 0,5 mm, to
linia cienka powinna mieć grubość 0,18 mm lub jeżeli linia gruba ma grubość 0,7
mm to linia cienka 0,25 mm.
W filmie z poniższego linku jest
wyjaśniony powyższy temat.
https://www.youtube.com/watch?v=-vLNFbBEwp0
Ponieważ
jest to ostatnia lekcja przed Świętami Wielkanocnymi Życzę Wam i Waszym
najbliższym ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT.
Grzegorz Kwiecień
24.03.2021 r.
17_Temat: Elementy rysunku technicznego.
Podręcznik strona 53
Rysunek techniczny, pismo techniczne
wymaga ściśle określonych norm, aby był zrozumiały jednoznacznie przez ludzi na
całym świecie. Dlatego musi być znormalizowany. Dotyczy to
zarówno sposobu wykonania rysunku jak i formatów arkuszy rysunkowych.
Najczęściej stosowany jest format A4
o wymiarach 210 x 297 mm.
Pozostałe arkusze szeregu A powstają z
powiększenia lub pomniejszenia tego formatu.
Na podstawie informacji w podręczniku na
stronie 53 proszę wykonać i zapisać w zeszycie do techniki. Zeszyty będę
sprawdzał przed zakończeniem roku szkolnego.
Praca w domu
Na podstawie ćwiczenia 2 str. 53 oblicz
jakie wymiary posiada arkusz A5 zapisz uzyskany wynik, następnie zmierz jakie
wymiary posiada Twój zeszyt.
17.03.2021 r.
16_Temat: Ćwiczenia w wykonywaniu rysunków technicznych.
Na poprzednich lekcjach
poznaliście - Jak powstaje rysunek techniczny. Prace, które otrzymałem były
bardzo ładne a oceny znajdują się w wiadomości na poczcie. Tak jak już mówiłem
rysunki techniczne wymagają cierpliwości i staranności, dlatego dzisiaj jako
ćwiczenie proszę w zeszycie do techniki koniecznie w kratkę wykonać rysunek
podanej figury.
Pracy nie odsyłamy.
10.03.2021 r.
15_Temat: Jak powstaje rysunek techniczny - c.d.
Myślę, że wszyscy uczniowie zapoznali się z informacją "Jak powstaje rysunek techniczny?"
Rysunki
techniczne wykonujemy w szkole podstawowej ołówkiem, w związku z czym wszystkie
zapisy (temat, ćwiczenia) również proszę zapisywać wyłącznie ołówkiem.
Ciąg
dalszy tematu znajduje się na stronie 50 i wymaga cierpliwości i skupienia. Mam
nadzieję, że wszyscy posiadacie przybory kreślarskie w związku z czym proszę o
wykonanie:
- ćwiczenia 5 i 7 ze str. 50. Zadania wykonujemy w zeszycie
przedmiotowym.
Po
wykonaniu zadania należy wykonać zdjęcie i przesłać na adres g.kwiecien44@wp.pl lub na Skype do 13 marca 2021.
Termin do odesłania: 13 II 2021 r.
03.03.2021 r.
14_Temat: Jak powstaje rysunek techniczny.
Podręcznik strona 48-49
Wszystkie elementy rysunku technicznego opisane są za pomocą Polskich Norm (oznaczone symbolem PN). Normy zatwierdzane są przez krajową jednostkę normalizacyjną – Polski Komitet Normalizacyjny (PKN). Zawierają one szczegółowe informacje dotyczące podstawowych elementów rysunku i pisma technicznego i obowiązują wszystkie publiczne. Przykłady zapisanych PN: Rysunek techniczny jest specjalnym rodzajem rysunku wykonywanego według ustalonych zasad i przepisów. Dzięki odpowiedniemu opisowi graficznemu przedmiotu, rysunek techniczny dokładnie wskazuje, jak ma wyglądać ten przedmiot po wykonaniu. Określa on również budowę i zasadę działania maszyn, przyrządów itp. Jest to środek porozumiewania się pracowników zatrudnionych w procesie produkcyjnym.
Materiały rysunkowe
- Papier rysunkowy. Do wykonywania szkiców i rysunków technicznych używamy
papieru milimetrowego,
papieru w kratkę,
papieru zwanego brystolem,
kalki technicznej
- Ołówki grafitowe. Ze względu na stopień twardości ołówki grafitowe dzieli się na trzy rodzaje:
miękkie – oznaczone symbolem B, 2B (stosujemy do szkicowania odręcznego)
średnie - HB, F (stosujemy do opisu rysunków)
twarde H 2H, 3H (stosujemy do rysowania za pomocą przyborów rysunkowych)
24.II.2021 r.
13_Temat: Podsumowanie wiadomości o materiałach
Podręcznik strona 44-45
Proszę zapoznać się z informacjami zawartymi w podręczniku
na powyższych stronach. Następnie sprawdź swe wiadomości odpowiadając na
pytania ze strony 46 podręcznika. Odpowiedzi zapisz w zeszycie do techniki.
Zdjęcie wykonanej pracy proszę odesłać do dnia 27 lutego.
Zdjęcie można wysłać
na Skype: Grzegorz Kwiecień; live:.cid.a817205818d7c8b0
17.II.2021 r.
12_Temat: Kompozyty - materiały przyszłości.
Podręcznik strona 42,43.
Notatka do zeszytu
Materiały kompozytowe znane są ludzkości od
tysięcy lat, np. tradycyjna, chińska laka, służąca do wyrobu naczyń i mebli
otrzymywana przez przesycanie wielu cienkich warstw papieru i tkanin żywicznym
„samoutwardzalnym” sokiem z sumaka, była stosowana od co najmniej V w.
p.n.e. Równie starym i powszechnie stosowanym od wieków kompozytem jest
drewniana sklejka.
Kompozyty mają zastosowanie jako materiały konstrukcyjne
w wielu dziedzinach techniki, m.in. w budownictwie (np. beton, żelbet), w
technice lotniczej i astronautyce (np. elementy samolotów, rakiet, sztucznych
satelitów), w przemyśle środków transportu kołowego i szynowego (np. resory i
zderzaki samochodowe, okładziny hamulcowe), w produkcji części maszyn, urządzeń
i wyrobów sprzętu sportowego (np. łodzie, narty, tyczki, oszczepy).
Proszę o systematyczne uzupełnianie bieżących tematów. Zeszyt przedmiotowy będę sprawdzał przed zakończeniem roku szkolnego.
10.II.2021 r.
11_Temat: Ekologiczny stworek
Na poprzedniej lekcji przedstawiłem sposób wykonania Ekologicznego stworka z niepotrzebnych już opakowań z tworzyw sztucznych.
Przypominam, że przedmioty użyte do wykonania pracy muszą być po zużytych i zbędnych produktach.
Prace, które otrzymałem dotychczas są bardzo ładne i pomysłowo wykonane.
Zdjęcie wykonanej pracy odeślij na adres g.kwiecien44@wp.pl
A jeśli komuś będzie wygodniej, to proszę na Skype live:.cid.a817205818d7c8b0
Proszę tylko podać swoje imię i nazwisko.
3.II.2021 r.
10_Temat: Ekologiczny stworek
Na poprzednich lekcjach omawialiśmy tworzywa sztuczne i było dużo wiedzy teoretycznej i pisania w zeszycie. Na dzisiejszej i przyszłej lekcji troszkę zabawy. Proszę tylko o zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania prac.
W podręczniku na stronie 40 i 41 przedstawiono sposób wykonania Ekologicznego stworka z niepotrzebnych już opakowań z tworzyw sztucznych.
Waszym zadaniem domowym będzie wykonanie DOWOLNEJ pracy z tworzyw sztucznych. Może to być samochód, samolot, wąż, pojemnik na kredki, postać.
Proszę jednak pamiętać, że przedmioty użyte do wykonania pracy muszą być po zużytych i zbędnych produktach.
Czas odesłania do 12 II 2021
Zdjęcie wykonanej pracy odeślij na adres g.kwiecien44@wp.pl
A jeśli komuś będzie wygodniej na Skype live:.cid.a817205818d7c8b0
Proszę tylko podać swoje imię i nazwisko.
27.I.2021 r.
9_Temat: Jak dbać o wyroby z tworzyw sztucznych?
Podręcznik strona 39
Notatka do zeszytu:
Coraz więcej rzeczy wokół nas jest wykonanych z
tworzyw sztucznych. Opakowania, meble, obuwie, dodatki, elektronika… Lista
będzie się wydłużać. Dlatego musimy umieć obchodzić się z plastikiem. Materiał
ten brudzi się i często wyczyszczenie go sprawia trudność, ponieważ jest on
pokryty bardzo drobnymi porami, w które wnikają zabrudzenia.
Do konserwacji środków z tworzyw sztucznych
używa się preparatów, które nie tylko usuwają kurz, lecz także zapobiegają jego
osiadaniu, a ponadto zabezpieczają powierzchnię przed działaniem promieniowania
UV. Do czyszczenia tworzyw można wykorzystać np. ściereczki z mikrofibry.
Do obróbki tworzyw sztucznych najczęściej używa
się tych samych narzędzi, co do drewna i
metalu. Przy ich wykorzystaniu należy jednak przestrzegać zasad bezpieczeństwa.
Do łączenia większych, gładkich powierzchni najlepiej stosować klej do tworzyw.
Większość tworzyw sztucznych jest łatwopalna i podczas spalania mogą wydzielać
trujące substancje, dlatego przedmiotów wykonanych z tworzyw sztucznych nie należy spalać. Ponieważ
ulegają bardzo powolnemu rozkładowi. Należy je segregować w odpowiednie
pojemniki.
20.01.2021 r.
8_Temat: Świat tworzyw sztucznych .
podręcznik strony 36-39
Obejrzyj film: Dlaczego: Tworzywa sztuczne są zbyt cenne, by je wyrzucać https://www.youtube.com/watch?v=7T2g39iCrfY
Drugie Życie Butelki PETulki - https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU
Notatka do zeszytu
1. Podstawowe surowce, z których uzyskuje się tworzywa sztuczne, to ropa naftowa, węgiel kamienny i kauczuk.
2. Rodzaje tworzyw sztucznych.
a) elastomery - ulegają odkształceniu w temperaturze pokojowej
b) plastomery – w tych samych warunkach zachowują swój kształt, są trwalsze
3. Właściwości tworzyw sztucznych:
– dobra izolacja elektryczna,
– odporność na działanie czynników atmosferycznych
– wytrzymałość mechaniczna,
– odporność na działanie substancji chemicznych,
– dobra izolacja cieplna,
– przeźroczystość.
4. Zastosowanie tworzyw sztucznych.
Ze względu na wiele zalet, tworzywa sztuczne znajdują zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu zastępując tradycyjnie stosowane materiały takie jak: drewno, szkło, ceramika, metal.
Tworzywa sztuczne mają zastosowanie:
- w sporcie , w medycynie, przemyśle chemicznym, farmaceutycznym, motoryzacyjnym, lotniczym, okrętowym, w elektryce, elektronice, ogrodnictwie, rolnictwie, budownictwie, w gospodarstwie domowym
Zalety i wady tworzyw sztucznych.
a) zalety: - łatwość formowania, plastyczność, dobre właściwości mechaniczne, odporność na korozje, nie przewodzą prądu, niski koszt wytwarzani, są lekkie, kolorowe, mogą być przezroczyste.
b) wady: - są uciążliwe dla środowiska, łatwopalne, pod wpływem wysokiej temperatury topią się, tracą kolor pod wpływem światła, są kruche.
5. Kiedy dbamy o środowisko, dbamy o siebie! Wytwarzane przez każdego z nas śmieci to codziennie wielka góra odpadów! Bez naszej pomocy przyroda przegra walkę z cywilizacja techniczną. Przetwórstwo odpadów jest ekologiczne, ekonomiczne i chroni zasoby naturalne.
UTYLIZACJA – to proces, który nie stanowi zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi lub środowiska.
RECYKLING – wykorzystanie odpadów i śmieci jako surowców wtórnych do przetworzenia na produkty.
BIODEGRADACJA – naturalny rozkład substancji na inne
substancje niezatruwające środowisko
16.12.2020 r.
Temat: To takie proste – gwiazda z drucika.
Dzisiejsza lekcja jest poświęcona na wykonanie pracy.
Proszę o odesłanie zdjęcia wykonanej pracy w terminie do 21 grudnia 2020 r.
Temat: To takie proste – gwiazda z drucika.
W podręczniku na stronie 34 i 35 podany jest sposób wykonania pracy związanej ze świętami Bożego Narodzenia z użyciem metalowego drutu. Waszym zadaniem będzie wykonanie dowolnej dekoracji świątecznej. Do wykonania pracy można użyć przedmiotów i materiałów, które posiadacie w domu. Mogą to być prace wykonane z papieru, elementów drewnianych lub metalowych.
Aby ułatwić Wam wykonanie pracy udostępniam przykładowy film.:
https://www.youtube.com/watch?v=hbeeO6FwpJ0
wiszące aniołki.
Zadanie to będziecie wykonywać przez dwie najbliższe lekcje. Proszę zdjęcie gotowej pracy przesłać na pocztę g.kwiecien44@wp.pl w terminie do 21 grudnia 2020.
*********************************************************
02.12.2020 r.
Temat: Otrzymywanie
metali.
Podręcznik: strona 30.
Notatka do zeszytu:
Metale powstają z surowców mineralnych wydobywanych z ziemi.
Po wydobyciu rudy trafiają do huty. Tam wytapia się z nich czyste metale. W
hutach wytwarza się także stopy, czyli mieszaniny metali. Żelazo i jego stopy
to metale żelazne, natomiast pozostałe metale i stopy określa się jako
nieżelazne.
Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 ze strony 30.
Proszę nie przysłać ćwiczenia.
Proszę o odesłanie
zaległej pracy domowej z 25 listopada 2020 r.
Dodatkowo, ponieważ nie zdawaliście egzaminu na kartę rowerową zamieszczam link do wszystkich informacji niezbędnych do zdobycia karty rowerowej.
****************************************
25.11.2020 r.
Temat: To takie
proste – praca z drewna.
Na stronie 28-29 w podręczniku przedstawiony jest sposób
wykonania pudełka ze szpatułek. Ponieważ do wykonania takiej pracy niezbędna
jest duża ilość szpatułek (patyczków do lodów) proponuję wykonanie innej pracy;
np. samolot s. 29 w podręczniku lub:
kukiełki z drewnianej łyżki: https://www.youtube.com/watch?v=pRMXWxPT3b4
albo jeża z papieru: https://www.youtube.com/watch?v=2Wrm4nKi5UE
Pracę proszę wykonać do następnej lekcji (02.12.2020 r.).
Zdjęcie wykonanej pracy proszę przysłać na e-maila: g.kwiecien44@wp.pl
******************************************************************************
18.11.2020 r.
Temat: Materiały drewnopochodne – rodzaje i zastosowanie.
Podręcznik:
strona 25–26
Notatka
do zeszytu:
W
tartaku, po obróbce drewna, powstają wióry i trociny. Z nich wytwarzane są
materiały drewnopochodne. Stosuje się je przeważnie w meblarstwie. Każdy rodzaj
materiału drewnopochodnego ma inną twardość i wytrzymałość.
Podstawowe materiały drewnopochodne:
1. fornir –
cienki arkusz drewna;
2. płyta
wiórowa – powstaje poprzez sprasowanie grubych wiórów z dodatkiem kleju;
3. płyta
pilśniowa – płyta otrzymywana ze sprasowanego, rozdrobnionego drewna i kleju;
4. sklejka –
płyta
sklejona z nieparzystej liczby fornirów ułożonych na przemian wzdłuż i w
poprzek włókien.
Elementy drewniane należy konserwować, aby nie niszczyły się na skutek warunków atmosferycznych. Dobrym sposobem zabezpieczenia jest impregnacja, czyli pokrycie: olejem, woskiem, lakierem lub specjalną farbą do drewna.
Praca w domu:
Dokończ
powiedzenie: Tam, gdzie drwa rąbią, tam …
Zapisz w zeszycie bez odsyłania.
oceny za wykonane prace (np. przyszyte guziki) podam na koniec miesiąca
*******************************************************************
04.11.2020.r.
Temat:
Cenny surowiec – drewno.
Podręcznik:
strona 22, 23, 24.
Notatka
do zeszytu:
DRZEWO
– to żywy organizm.
DREWNO – to surowiec otrzymany ze ściętych drzew.
Drewno jako surowiec jest
wykorzystywany przez ludzi od najdawniejszych czasów ze względu na łatwą
dostępność i obróbkę. Po ścięciu drzewa na pniu możemy zaobserwować kilka
warstw. W środku pnia znajduje się rdzeń, który jest otoczony słojami (są to
roczne przyrosty pnia). Na zewnątrz znajduje się kora, która chroni pień. Pod
korą znajduje się miazga a pod miazgą znajduje się łyko, które przewodzi
substancje odżywcze.
Gatunki drzew:
ü Drzewa
liściaste: np. dąb, buk, jesion, grab oraz wszystkie drzewa owocowe;
ü Drzewa
iglaste: sosna, świerk, jodła, modrzew
Drzewo
po ścięciu trafia do tartaku. Tam pnie są przycinane na maszynach zwanych
trakami. Otrzymany materiał określa się jako tarcicę. Aby drzewo móc dalej
przerabiać musi być poddane suszeniu.
Praca domowa:
Proszę
o zrobienie zdjęcia przyszytych guzików z przodu i z tyłu kartki oraz
przesłanie ich do oceny na adres: g.kwiecien44@wp.pl
W
temacie wiadomości proszę wpisać: klasa, nazwisko i imię, i np. guziki
czyli:
5-kl, Bęben M., guziki
*************************************************************
28.10.2020 r.
Temat: Samodzielna naprawa odzieży.
Na poprzedniej lekcji uczyliśmy się nawlekać nitkę na igłę,
wiązać supełek i zaczęliśmy przyszywać pierwsze guziki. Proszę, abyście
obejrzeli poniższy film:
https://www.youtube.com/watch?v=EGeXHtgniFk
Po uważnym obejrzeniu filmu proszę samodzielnie przyszyć guziki do kartki z bloku technicznego złożonej na pół. Osoby odważne mogą przyszywać do materiału, ale będzie to wymagało więcej wysiłku i pokłutych palców. Zgodnie z umowa na kartce ma się znaleźć 6 (sześć) guzików. Dwa guziki z podwójną dziurką, dwa guziki z poczwórną dziurką i dwa guziki grzybki.
Prace ocenimy po powrocie do szkoły, podobnie jak jesienny obrazek (praca dla chętnych).
Jeszcze raz proszę o samodzielne przyszywanie guzików. W przypadku wątpliwości guziki będą ponownie przyszywane w obecności nauczyciela.
Życzę dobrej zabawy.
Komentarze
Prześlij komentarz